Köp- och leveransvillkor

Minimiorder
Vi har inget minsta ordervärde

 

Åldersgräns
På grund av de Varor vi säljer måste du vara 18 år för att handla från oss

 

Priser
Moms ingår i priset med f.n. 25%.
 

Betalningsalternativ

- Payson
Med Payson kan du betala med kontokort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om Payson finns på www.payson.se.


- Postförskott
 Du handlar mot traditionellt postförskott och betalar när du hämtar varorna. Tillkommer postensavgifter på 85:-, vi har tyvärr varit tvugna att höja avgiften då posten tar 86:- för att vi ska kunna skicka postförskott

 

 

Leveranstid
Normal leveranstid är cirka 1-3 dagar.  Order lagda innan kl 14:00 skickas samma dag OM det är lager varor. Vi reserverar oss dock för att lagerindikeringarna kan vara felaktiga. Under högsäsong kan det ta längre tid.

 

Leveranssätt
Vi skickar beställningar som postpaket eller brev, beror på storleken på din beställning

Vi skickar alltid med Diskret avsändare och diskret förpackning
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

 

Frakt
Vi har en enhets Frakt på 59:-, oavsett oder Värde. Vid ordervärde överstigande 500 kr bjuder vi på fraktkostnaden.

 

Reklamation och returrätt
Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer. Orginalförpackning samt kvitto ska Alltid Returneras med Reklamation

 

Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

 

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna och våra portoutlägg.

Information om Bilder

Vi Reserverar oss för Tryckfel samt mot avvikelser i bildernas färg skala. Bilderna som förekommer är en hänvisning om hur produkten ser ut, ingen exakt avbildning

 

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.